Friday 11 January 2013

aku kagum dengan kamu....

aku tak mampu melangkah
seperti kamu
aku tak mampu bertingkah
seperti kamu
aku tak mampu melaung
seperti kamu
aku memang tak mampu

tapi aku tetap mampu
mendoakan kamu
aku tetap mampu
menyokong kamu
aku tetap mampu
tersenyum bangga dengan perjuanganmu
tetap percaya kamu pasti berjaya

beraninya kamu!
kentalnya semangatmu!
gagahnya langkah kamu!
murninya niat kamu!

ini pertaruhan iman
ini pertaruhan nyawa
ini peperangan!
dengan diri...juga...
dengan mereka-mereka
yang mewujudkan neraka dunia
dengan sengaja

kamu tahu kamu tidak akan menang
sekarang
kamu tahu kamu serba kurang
sekarang
kamu hanya ada batu, mereka ada peluru
sekarang
namun kamu tetap maju, tak menyerah!
sekarang,
esok, lusa...selamanya!

aku kagum dengan kamu!



No comments:

Post a Comment